All-white Wedding – Matrimonio in bianco

White Wedding_1

“Women think of all colors except the absence of color. I have said that black has it all. White too. Their beauty is absolute. It is the perfect harmony.”
― Coco Chanel

“Le donne pensano a tutti i colori eccetto che all’assenza di colori. Ho detto che il nero li contiene in sé tutti, ma anche il bianco. La loro bellezza è assoluta, è l’armonia perfetta.”
― Coco Chanel

White Wedding_2

White has become a wedding tradition during the Victorian era, and it is still a symbol of great elegance, as Mario and Giulia know. They chose for their wedding a white pochette invitation white a refined, romantic laser cut decor.
Using a lot of white will create a mood of peace and comfort; it is your blank page, the new beginning of a shared future together. Did you know that in other cultures, for example in Asia, white is traditionally related to mourning? In these cultures death usually means the end of one life and the beginning of another, a new life, so the meaning of new beginnings still holds.

Il bianco è diventato una tradizione matrimoniale soltanto a partire dall’epoca vittoriana, ed è ancora oggi un simbolo di grande eleganza, come sanno bene Mario e Giulia che l’hanno scelto per le loro partecipazioni a pochette con una raffinata, romantica decorazione intagliata.
Usare una grande quantità di bianco crea una sensazione di pace e comfort; è una pagina ancora da scrivere, il nuovo inizio di un futuro condiviso. Sapevate che in altre culture, ad esempio in Asia, il bianco è tradizionalmente associato al lutto? In queste culture la morte generalmente indica la fine di una vita e l’inizio di un’altra, una nuova vita, perciò il significato di nuovo inizio rimane.

Facebook

Pinterest

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s