Thirty and Fabulous – String lights for a friendship and a birthday

"Fabulous" Lights Birthday Card - Biglietto di compleanno lucine "Fabulous"


A. is a dear friend of mine. We’ve known each other for more than ten years, and managed to stay friends despite our differences and some girlfriends and boyfriends. Yes, we have many dissimilarities, plus he’s a boy and that’s not helping sometimes, but we also have a lot in common: interests, witty conversations that not many people get or like, and a friendship to preserve with some “free speech” moments. It isn’t easy. Sometimes we walk away, we fight, we just disappear in our everyday lives like acquaintances. But then, his birthday.

A. è un mio caro amico. Ci conosciamo da più di dieci anni, riuscendo a rimanere amici nonostante le differenze di carattere e qualche fidanzato e fidanzata. Sì, abbiamo molte differenze, in più è un ragazzo e la cosa non aiuta a volte, ma abbiamo anche molto in comune: diversi interessi, un senso dell’umorismo che non tutti capiscono o amano, e un’amicizia da preservare con alcuni momenti di “discorso libero”. Non è facile. A volte ci allontaniamo, discutiamo, o semplicemente scompariamo nelle nostre vite di tutti i giorni come due conoscenti. Ma poi, il suo compleanno.

DSC09377_

Some years ago, at his birthday party, in order to show me his feelings about it he created a cozy corner in the big garden with pillows, blankets and a lot of string lights. Because I really, really love string lights and that was his gift for me. I still love that memory very much, it is a sort of “no matter how far away, we still care” reminder, and has been the beginning of a bright tradition of nights full of lights, so this year’s birthday card is a fairy light festival!

Qualche anno fa, alla sua festa di compleanno, per dimostrarmi i suoi sentimenti al proposito ha creato un confortevole angolino in giardino con cuscini, coperte e tantissime lucine. Perché io amo davvero tanto le lucine, e quello era il suo regalo per me. Sono ancora molto affezionata a quel ricordo, è una sorta di “non importa quanto lontani, siamo ancora importanti” memorandum, e quello è stato l’inizio di una radiosa tradizione di serate pieni di luci, perciò il suo biglietto di compleanno di quest’anno è un festival di lucine!

"Name" Lights Birthday Card 2 - Biglietto di compleanno lucine "Nome"

If you like it, you can have it at a really bargain price here. I’m thinking about making it a summer party invitation… what do you think?

Se vi piace, potete trovarlo ad un prezzo scontatissimo qui. Sto meditando di farne anche un invito per party d’estate… cosa ne dite?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s